Jeżeli zaobserwujesz u swojego dziecka, że nie chce jeść, ma trudności z połykaniem, przeżuwaniem jedzenia lub zdarza mu się refluks i towarzyszy temu spadek masy ciała, uczucie osłabienia, zmienne nastroje, koniecznie skontaktuj się z lekarzem. Możliwe, że Twoje dziecko będzie potrzebowało wsparcia żywieniowego.

Jakie choroby u dzieci mogą powodować zagrożenie niedożywieniem?

• choroby neurologiczne: mózgowe porażenie dziecięce, encefalopatie poniedotlenieniowe, encefalopatie padaczkowe, dystrofie mięśniowe, choroby neurodegeneracyjne,
  • choroby układu krążenia, choroby układu oddechowego,
  • anoreksja,
  • choroby przewodu pokarmowego – nieswoiste zapalenia jelit, zaburzenia motoryki przewodu pokarmowego,
  • choroby onkologiczne.

Kiedy należy myśleć o wsparciu żywieniowym?

1. Twoje dziecko ma niedobór masy ciała lub pomimo zjadania posiłków nie przybiera lub ubywa na masie ciała.
  2. Choroba Twojego dziecka powoduje, że potrzebuje ono więcej kalorii niż dziecko zdrowe, a za pomocą przygotowywanych przez Ciebie posiłków nie jesteś w stanie podać mu odpowiedniej ilości energii.
  3. Dziecko ma problemy z karmieniem: krztusi się, nie gryzie, ma problem z połykaniem, co powoduje, że każde karmienie trwa więcej niż 40 minut, a łączny czas karmienia przekracza 4 godziny na dobę.
  4. Twoje dziecko nie jest w stanie zjeść przygotowywanych przez Ciebie, odpowiednich do swojego wieku, porcji pokarmu.

Zadaj pytanie naszym Ekspertom i dowiedz się więcej.