Czy moje dziecko powinno być żywione dojelitowo?

Jeżeli zaobserwujesz u swojego dziecka, że nie chce jeść, ma trudności z połykaniem, przeżuwaniem jedzenia lub zdarza mu się refluks i towarzyszy temu spadek masy ciała, uczucie osłabienia, zmienne nastroje, koniecznie skontaktuj się z lekarzem. Możliwe, że Twoje dziecko będzie potrzebowało wsparcia żywieniowego.

Jakie choroby u dzieci mogą powodować zagrożenie niedożywieniem?

• choroby neurologiczne: mózgowe porażenie dziecięce, encefalopatie poniedotlenieniowe, encefalopatie padaczkowe, dystrofie mięśniowe, choroby neurodegeneracyjne,
  • choroby układu krążenia, choroby układu oddechowego,
  • anoreksja,
  • choroby przewodu pokarmowego – nieswoiste zapalenia jelit, zaburzenia motoryki przewodu pokarmowego,
  • choroby onkologiczne.

Kiedy należy myśleć o wsparciu żywieniowym?

1. Twoje dziecko ma niedobór masy ciała lub pomimo zjadania posiłków nie przybiera lub ubywa na masie ciała.
  2. Choroba Twojego dziecka powoduje, że potrzebuje ono więcej kalorii niż dziecko zdrowe, a za pomocą przygotowywanych przez Ciebie posiłków nie jesteś w stanie podać mu odpowiedniej ilości energii.
  3. Dziecko ma problemy z karmieniem: krztusi się, nie gryzie, ma problem z połykaniem, co powoduje, że każde karmienie trwa więcej niż 40 minut, a łączny czas karmienia przekracza 4 godziny na dobę.
  4. Twoje dziecko nie jest w stanie zjeść przygotowywanych przez Ciebie, odpowiednich do swojego wieku, porcji pokarmu.
Masz więcej pytań >>>

Ustawienia prywatności

Umożliwiają nam liczenie odwiedzin i źródeł ruchu oraz pomiar i poprawę wydajności naszej witryny. Pokazują nam, które strony są najmniej i najbardziej popularne i w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie. Jeśli użytkownik nie zgodzi się na ich zastosowanie, nie będziemy wiedzieli, kiedy odwiedził naszą witrynę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.

Służą do zwiększenia funkcjonalności witryny internetowej i personalizacji jej treści. Mogą być stosowane przez nas lub przez osoby trzecie, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli użytkownik nie zezwoli na ich zastosowanie, niektóre lub wszystkie z tych usług mogą nie działać poprawnie.

Mogą zostać użyte przez naszych partnerów reklamowych poprzez naszą witrynę w celu stworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania mu odpowiednich reklam na innych witrynach. Nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, lecz pozwalają na jednoznaczną identyfikację przeglądarki i urządzenia internetowego użytkownika. W razie braku zgody na ich zastosowanie reklamy prezentowane użytkownikowi będą w mniejszym stopniu dostosowane do jego zainteresowań.