Kiedy należy stosować doustne diety przemysłowe?

Choroba może osłabić delikatny organizm dziecka. Spadek podaży energii, mniejszy apetyt, oraz różnego rodzaju powikłania związane z chorobą powodują, że dziecko zazwyczaj przyjmuje niewystarczającą ilość pełnowartościowych i odżywczych pokarmów. W wyniku powyższych u chorych dzieci może wystąpić niedożywienie – to problem poważny i niestety wciąż zbyt rzadko poruszany. Tymczasem przestrzeganie odpowiednio zbilansowanej diety powinno być nieodłącznym elementem procesu leczenia.

Podczas choroby różnego rodzaju działania niepożądane terapii nie sprzyjają spożywaniu przez dziecko pokarmów. Dlatego pamiętaj, że zapotrzebowanie energetyczne organizmu osoby chorej wzrasta! Odpowiednie odżywianie podczas choroby ma wyjątkowo korzystny wpływ na wynik leczenia i proces rekonwalescencji.

Pamiętaj, że zapotrzebowanie energetyczne organizmu osoby chorej wzrasta! Odpowiednie odżywianie podczas choroby ma wyjątkowo korzystny wpływ na wynik leczenia i proces rekonwalescencji.

Do problemów z jedzeniem spowodowanych chorobą należą:

• zmniejszony apetyt,
  • niechęć do jedzenia,
  • problemy z gryzieniem,
  • problemy z połykaniem,
  • zaburzenia odczuwania smaku i zapachu,
  • ból przy jedzeniu,
  • suchość w jamie ustnej,
  • niemożność spożycia posiłku,
  • osłabienie,
  • drżenia,
  • niedowłady.

Problemy związane z przyjmowaniem posiłków w odpowiednich ilościach powodują, że chory słabnie i gorzej reaguje na leczenie, wydłuża się czas hospitalizacji i rekonwalescencji. W takim wypadku preparaty odżywcze dla dzieci wydają się być dobrym sposobem na zwiększenie wartości odżywczej całodziennego wyżywienia chorego. Płynna forma preparatu ułatwia spożycie – dziecko nie musi gryźć i przeżuwać, a skondensowana formuła zapewnia dużą ilość energii i składników odżywczych w małej, a przez to łatwiejszej do spożycia, objętości.

Doustne diety przemysłowe dla dzieci należy podawać, gdy występuje:

• zwiększone zapotrzebowanie organizmu na energię i składniki odżywcze,
  • zmniejszone spożycie pokarmu,
  • zmniejszone przyswajanie składników odżywczych i energii,
  • nadmierna utrata składników odżywczych,
  • zaburzenia w funkcjonowaniu układu pokarmowego.

Sytuacje, w których powinno się rozważyć wprowadzenie doustnego wsparcia żywieniowego:

• czas przed operacją i okres rekonwalescencji,
  • choroba nowotworowa,
  • dziecięce porażenie mózgowe,
  • zespół jelita krótkiego,
  • alergie,
  • oparzenia i trudno gojące się rany,
  • brak apetytu związany z chorobą,
  • niedobory masy ciała.

Ustawienia prywatności

Umożliwiają nam liczenie odwiedzin i źródeł ruchu oraz pomiar i poprawę wydajności naszej witryny. Pokazują nam, które strony są najmniej i najbardziej popularne i w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie. Jeśli użytkownik nie zgodzi się na ich zastosowanie, nie będziemy wiedzieli, kiedy odwiedził naszą witrynę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.

Służą do zwiększenia funkcjonalności witryny internetowej i personalizacji jej treści. Mogą być stosowane przez nas lub przez osoby trzecie, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli użytkownik nie zezwoli na ich zastosowanie, niektóre lub wszystkie z tych usług mogą nie działać poprawnie.

Mogą zostać użyte przez naszych partnerów reklamowych poprzez naszą witrynę w celu stworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania mu odpowiednich reklam na innych witrynach. Nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, lecz pozwalają na jednoznaczną identyfikację przeglądarki i urządzenia internetowego użytkownika. W razie braku zgody na ich zastosowanie reklamy prezentowane użytkownikowi będą w mniejszym stopniu dostosowane do jego zainteresowań.